måndag 6 januari 2014

Snart slut på ledigheten!

Imorgon är det dags att på allvar börja jobba igen! Jag jobbade ju, i och för sig, i torsdags och fredags också men då var vi på en annan förskola. Då går man runt och bara ÄR med barnen utan att (kunna) lägga så mycket energi på det som behöver göras, men imorgon är det dags igen - kl 6 börjar jag!


Vi har passat på att njuta av de sista dagarnas ledighet med långa promenader och lite träning, trots en rejäl värk i knäet! De sista dagarna har vi haft en hel del promenadsällskap!

I går var Nina här med Toka! Tyvärr var det riktigt gråväder så det blev inga bilder, men fika och en timmes promenad blev det!

På förmiddagen idag träffade vi Lena och Gustav! Gustav är en riktigt favorit, både hos Smilla och hos mig, fast det bara är andra gången vi träffas! Det blev en lång härlig promenad med mycket prat!


Och en hel del bus! Här visar hundarna att karusell och sandlåda kan användas på olika sätt!


Jag vet att vi inte är i en hundrastgård men jag har pratat med en som jobbar här!

   

Gustav är en riktigt trevlig och social hund som älskar sin matte!


Solen lyste på förmiddagen och Annelie och jag hade bestämt träff vid fårhagen på Händelö efter lunchen! När jag kom dit lyste solen fortfarande men tyvärr försvann den nästan meddetsamma.






Snyggingen Martin visar upp sin bästa sida! En brun-grå! Tror att han vill bli lika mörk som Smilla i huvudet!


Kompisarna Smilla och Theo gräver i samma hål! Kan säga att Smilla fick en underredsbehandling med schampo när vi kom hem!



Lite kaffe utan dopp hade vi med oss och det var skönt med något varmt! När solen försvann blev det kyligt men vi var ute nästan två timmar! Smilla har sovit sedan vi kom hem! Har tänkt att jag ska försöka borsta henne i kväll och sedan är det väl dags att börja tänka på att plocka undan lite tomtar! Men det får nog vänta till helgen! 







1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Längtar hem till hundpromenaderna när jag ser dina bilder. Ska också erkänna att vi använder den lilla lekparken bakom vårt hus när det är mörkt på kvällen. Hundarna är rastade innan vi går dit så vi är noga med att inte lämna något efter oss.