lördag 20 oktober 2012

Ännu mer regn...

Jaha, då var det lördag igen och som en liten överraskning så regnar det! Hela dagen har det regnat mer eller mindre. Jag blir så trött på detta väder! Allt känns mycket enklare när det är sol! Ljuset gör att man blir piggare. Fördelen med regnet är att man tillbringar tid inomhus och kan göra lite inomhussysslor, t ex städa!

Idag tog vi sovmorgon och sedan blev det en lång, härlig runda i skogen. Vi var ute 1,5 timme och gick och strosade i regnet! Resten av dagen har ägnats åt städning och tvätt. Har hjälpt mamma att klippa en buske och varit på kyrkogården för att tända ljus på pappas grav!

Någon hundträning har det inte blivit. Det är inte kul när det regnar. Vi får se om vi tävlar rally imorgon. Annars kan det bli en tur till Nyköping för att hälsa på Siri och Eliza!

Nu håller vi tummarna för sol och någon minusgrad!

2 kommentarer:

Linda, Inez å Drömma sa...

OM du bestämmer dig för att tävla så önskar jag dig lycka till... Jag fick inte välja, utan att det föll sig ju så oturligt att Inez blev skadad och inte kan vara med :(
Ibland kan jag tycka det är skönt med regn, inte massa folk som är ute och "trängs" med mig när jag går med hundarna, eller som du skriver en bra anledning att stanna hemma och städa!

Sofie sa...

ja när ska det sluta regna. Här har det nog inte varit en regnfri vecka sedan i maj. Jag hoppas verkligen att inte hela vintern ska regna bort också