söndag 20 december 2020

Utmaning

En utmaning i Christmas-bingot är att låta hunden välja väg på promenaden! En utmaning som kanske är svårare för mig. Jag brukar bestämma en ungefärlig runda innan vi går ut. Men ikväll var det hundarna som fick välja. Spännande för det blev en helt annan runda än vad jag hade trott. För mig var det självklart att de skulle ta en sväng som vi brukar gå men inte. Soya tog täten och gav sig upp på Stenhällsvägen. 



Där gick vi ofta förr på vår kvällsrunda men när det kom tre hundar ut från en tomt och började svansa runt omkring oss valde jag bort den vägen. Soya fortsatte nerför branta backen, ner till Borggårdsvägen. Där svängde hon vänster ut mot Katrineholmsvägen och fortsatte ner mot Åby centrum. Sälta ville gärna ta Ättetorpsvägen hemåt men Soya fortsatte. Hon svängde ner på Nyköpingsvägen och i Tunaforskurvan valde hon uppförsbacken, Gamla Stockholmsvägen upp till Sandtorpsskolan. Där fick jag styra lite så att vi skulle komma hemåt igen. Hade Soya fått valt där hade vi nog hamnat hemma hos syrran. Från Sandtorpsskolan blev det vanliga vägen hem; Konsumvägen, Lövuddevägen och Sågarhagsvägen. Trevligt att gå en annan runda med vägar som vi inte brukar välja men Soya valde några av de mest backiga vägarna i Åby. Det känns i benen! 







Inga kommentarer: