torsdag 24 december 2020

Jul!

Vartannat år firar vi jul någon annan dag än julafton. Alla är då på olika håll för att fira med nära och kära. Ibland firar vi före jul, ibland efter. I år kommer vi nog att vänta tills efter nyår med att fira jul med närmaste familjen. Det här gör mig ingenting. Jag tycker att det är rätt skönt att sitta hemma själv på julafton och bara ta det lugnt. Hela julstressen är borta. 

Idag tog vi en förmiddagspromenad i solsken i Jursla gammelskog, en vandringsled som är knappt 4 km.






På hemvägen stannade vi till vid Humpen för att träna lite rallylydnad. Sälta är anmäld till sin första tävling, en on-line tävling och tanken är att vi ska filma imorgon. Och idag kunde hon absolut ingenting.... Nåja! Imorgon är ju en annan dag. 

Resten av dagen har jag tagit det lugnt. Lagat lite mat; revbensspjäll, Jansson och färsk rödkålssallad. Igår gjorde jag köttbullar. Självklart ska det ätas julmat på julafton! Jag har hunnit med att titta på några avsnitt av The Nest och löst korsord. Efter Kalle Anka tog vi en promenad till kyrkogården för att tända ljus. Då tog vi också ett extra genrep av vissa rallylydnadsmoment som då gick galant. Däremot fick vi jobba väldigt mycket för att kunna närma oss en fotboll som låg kvarglömd på Prästens Äng. Tänk så otäck en boll kan vara när den ligger i halvmörker. 

Hundarna fick varsin julklapp; Pepparkakshjärtan med kycklingsmak. Sälta bar omkring på sitt en stund innan hon började äta. Populära var de i alla fall!





Jag hoppas att alla mina vänner också kan njuta av en lugn och stressfri jul! 


 

Inga kommentarer: