måndag 6 juli 2020

Semester!

Tiden bara springer iväg när man har semester. En dryg vecka har redan gått. En vecka utan sommarväder. Nu tycker inte jag att det behöver vara jättevarmt men det är skönt att kunna gå ut i kortärmat. Några dagar har det bara varit 11-12 grader varmt när jag har gått ut på morgonen. Det har också varit rätt molnigt och en hel del regn (vilket behövs men det kom ca 40 mm i helgen).

Förutom att lata oss har jag ägnat tid åt hundarna. Träning, kurser, promenader - både själv och med sällskap. Soya och jag kämpar fortfarande med att hon ska våga göra när andra finns nära. Tufft och jobbigt tycker vi. Någon mer lydnadstävling kanske det aldrig mer blir men det är kul att träna. Idag gjorde hon en perfekt hopp - metallapport, något hon inte gjort på ett helt år!

Sälta och jag jobbar med följsamhet och raka ingångar men har också påbörjat apportering, rutan, fjärr mm. Insåg häromdagen att jag aldrig använd ordet "sitt" till henne så det fick det bli kampanj på i helgen. Hon är rätt lyhörd även om det finns störningar. En hund som det är kul att jobba med och som kanske kan bli något.




Mestadels av tiden har vi varit på landet. Den stora tomten och närheten till skogen gör att både hundarna och jag trivs. Kallvatten och utedass är okej sommartid! Vi har plockat några kantareller och en knapp liter blåbär än så länge.


Vi har badat en del och Sälta har provat på att simma helt frivilligt. Den här bilden har Annelie tagit.





När vi har varit hemma för att ta hand om post, vattna blommor, duscha och gå kurs har vi passat på att träffa favoriterna Annelie och Sky!

Ikväll väntar fjärde kurstillfället på valpkursen och sedan är det lydnadshelg i Katrineholm för Sophie Schelin, något som vi ser fram emot!


Inga kommentarer: