lördag 25 juli 2020

Jobb-vecka!

Vi har ett rullande schema på att jobba på sommarförskolan och i år var det min tur. Det är inte oftare än vart tredje eller vart fjärde år som vi behöver jobba. Ofta är det någon annan som vill jobba och då kan man slippa undan, men inte den här gången. Vecka 30 var det jag som skulle vara på plats. Det känns lite motigt att bryta semestern och gå in och jobba men det är också ganska kul. Barn och personal från våra åtta förskolor i området samarbetar under fyra veckor. Det är spännande och roligt att få arbeta med annan personal och få vara på en ny förskola. Det är också kul, men lite jobbigt att lära känna nya barn och nya rutiner. Vi hade det i alla fall väldigt lugn! Nu är min jobbvecka över och det dröjer ett par år till nästa gång. Nu ser jag fram emot två veckor semester!

Hundarna har fixat den här veckan väldigt bra. Sälta har helt plötsligt blivit väldigt stor. Inte en enda gång har hon kissat inne trots att jag har varit borta flera timmar. Hon är dessutom väldigt bestämt med att hon inte ska kissa på tomten på morgonen utan gå ut i koppel. Och hon klarar av att hålla sig länge. Jag misstänker att det snart kan vara löp på gång. Förutom att hon slickar sig mycket och börjar bli lite svullen ser jag en del förändringar i personligheten. Först var hon väldigt disträ och flamsig, sedan blev hon helt plötsligt väldigt lekfull. Nu känns det som hon har lugnat sig och mognat en del! Vi får väl se när det kommer.




Inga kommentarer: