lördag 2 oktober 2021

Det där med löp...

Redan i juli började jag tro att Sälta skulle börja löpa. Hon kissade 3-4 gånger under några timmar när vi var på främmande mark vilket är ungefär så många gånger som hon normalt kissar under en dag. Och dessutom passade det bra i tid eftersom hon löpte första gången i slutet av december. Men det blev inget löp. Eftersom det inte kom mer än några få blodddroppar den gången, precis som mina andra schappar, är det svårt att veta när det är löp.

Nu har jag tittat på henne var och varannan vecka och för några veckor sedan slickade hon sig lite extra och jag tyckte att hon var lite svullen. Trist med löp då eftersom vi hade anmält till lydnadstävlingar. Men det blev inget löp. Vi har träffat hanhundar som inte har visat något intresse och nu är hon inte alls svullen då det verkar inte vara något löp på gång. Kanske blir det här en sådan tik som bara löper en gång om året!? Ja vi får vänta och se!

1 kommentar:

Erika sa...

En gång om året hade väl varit perfekt :-) . Går och väntar på Bojans löp. Hon brukar löpa lite väl tätt, men nu när jag faktiskt önskar att det kommer igång så dröjer det förstås ...!