onsdag 29 juli 2020

Tävling!

Igår åkte vi till Ödeshög för att tävla rallylydnad. Det var en dubbeltävling men vi blev bortlottade på bana A. Upplägget var lite annorlunda men så kan det ju vara. Samma domare på båda banorna och samling kl 17:för alla. Jag var första reserv på bana A så jag hoppades länge att vi skulle komma med men det visade sig att alla var på plats. Alltså blev det lång väntan för oss! Men det kanske var bra. Ny plats där vi aldrig har varit tidigare. Nu tror jag inte att Soya påverkas så mycket av det. Men när vi parkerade blev det ett rejält åskväder och en riktig regnskur. Något som Soya inte gillar.

Sälta tyckte däremot att allt var toppen, hundar och folk att kika på. Men hon skötte sig bra! Några knän fick hon möjlighet att krypa upp i.



Vi fick vänta till fram emot kl 21 innan det var vår tur. Banan var inte svår och det var rejäla avstånd mellan skyltarna. Mycket högerhandling och två gånger apportering på höger sida. Inte vårt favoritmoment men vi har tränat. Första gången tvekade hon att ta men höll sedan tills jag sa loss. Superbra! Andra gången klippte hon den ordentligt men släppte när jag skulle ta så jag fick plocka den från marken. I båda stå framför backa gick hon snett. Hon hade dessutom svået, precis som vanligt, att stå still när jag hämtade upp henne.


Lite avvaktande men ändå med gjorde att vi slutade på 87 poäng, ett riktigt bra resultat trots att vi missade kvalificeringen med tre poäng. 

Vi stannade kvar och tittade på de sista tävlande också trots att vi kunde åka hem direkt. Strax efter 22 drog vi från Ödeshög. Mörkt och periodvis dimmigt gjorde att jag var rejält trött när jag kom hem en dryg timme senare. Men kul var det och jag är rejält sugen på fler tävlingar.

1 kommentar:

Erika sa...

Finfint resultat ju! Visst är det kul att komma ut och tävla igen! Hoppas vi stöter på varandra snart på någon trevlig tävling.