söndag 15 december 2019

Ändrade planer!

Ibland så måste tänka om och lyssna på kroppen även om man egentligen vill något annat.  Jag hade en tanke om att åka upp till Stockholm på Hundmässan men en liten förkylning gjorde att jag fick tänka om. Jag känner mig hängig och orken finns inte riktigt. Jag har ingen feber men är lite snorig, har huvudvärk och minimal röst. Jag behöver vila. Det är några arbetsdagar kvar innan jul som jag behöver orka med och med tanke på att jag, efter att ha varit lite halvhängig till och från under våren, blev så otrolig sjuk i somras är det bäst att ta det lite lugnt. Jag vill inte bli så hängig igen. Får planera en resa till Hundmässan nästa år istället!

Helgen har ägnats åt soffhäng, Vinterstudion, städning, långpromenader, tvättstugan, hundträning och julpyntning.

Julpynt redan nu känns lite konstigt. Jag gillar tomtar men brukar inte plocka fram dem förrän en eller två dagar före jul. Jag brukar inte hinna innan dess!








Soya har fått korta pass med träning. Det har ju inte varit något lockande väder att vara ute i. Grått, lite regnigt och väldigt blött på marken! Däremot har hon precis som vanligt, testat många stenar under promenaderna. Tydligen en aktivitet som rasen gillar. Det spelar ingen roll om det är stora eller små stenar, upp på dem ska man. Jag har inte belönat när hon är på stenar, däremot ibland när hon hoppar ner. De flesta belöningar får hon när hon är vid min sida eller väljer att stanna upp och vänta in mig. Ögonkontakten har belönats sedan hon var valp. Stenarna verkar vara självbelönande. Det är inte alltid hon väljer att stanna kvar på stenarna tills jag hinner ifatt henne heller. Ibland hoppar hon ner och springer vidare till nästa sten!








Nu laddar vi för en ny vecka! Några julklappar är kvar att handla. Får se om jag hinner under veckan annars får det bli under nästa helg eller den 23 (precis som vanligt). Det mesta av julmaten ska jag försöka handla i morgon när jag slutar tidigt. Ja, det lär ju bli jul i vilket fall som helst! Jag ser i alla fall fram emot några dagars extra ledighet!


Inga kommentarer: