söndag 13 oktober 2019

Km i Vingåker

Förra helgen var det klubbmästerskap i Vingåkers Hundklubb. Vi har under flera år blivit klubbmästare i olika grenar (lydnad och rallylydnad), främst Smilla och jag. Vet att det finns bilder från 2012 då vi blev klubbmästare i lydnadsklass 1, året efter var det visst rallylydnad fortsättningsklass. Och sedan har det rullat på utan att jag vet hur många gånger det har blivit. Förra året blev Soya klubbmästare i rallyns mästarklass. Lydnaden låg fel dag så det passade oss inte. I år skulle vi tävla lydnadsklass 1 på lördagen men missade rallyn på söndagen.

Det var tyvärr väldigt få ekipage som tävlade. I lydnadsklass 1 var vi två. En oerfaren domare, som hade blivit tillsagd att vara snäll men rättvis i bedömningen och en oerfaren tävlingsledare, som behövde en del hjälp, lotsade oss igenom programmet. Så kan det bli på ett inofficiellt km. Jag är i alla fall supernöjd med Soyas insats. Visst märkte jag att hon reagerade på bildörrar som slog igen och människor som rörde sig men hon hade en härlig attityd och gjorde sitt bästa. Endast apporteringen krånglade. Jag kastade mot publiken och hon stannade och tittade på apportbocken innan hon tog den på extra kommandot.


Vi lyckades få ihop så många poäng att vi fick stå överst på prispallen och bli klubbmästare i lydnadsklass 1!


1 kommentar:

Maria Perzon sa...

Grattis !
Det är ju så att vi auktoriserade tävlingsledare / domare inte får döma på en icke skk-ansluten klubb, då kan vi bli avstängda från officiella uppdrag