lördag 23 oktober 2021

Favorit!

Efter en intensiv vecka är det skönt att det äntligen är helg så tiden kan ägnas åt det jag tycker om, och dessutom medan det är dagsljus!

Jag tycker att mörkret är väldigt jobbigt och nästa helg blir det vintertid och ännu mörkare på kvällarna. Egentligen ska jag inte klaga eftersom jag kan vara ute i dagsljus när jag är på jobbet. Men det här med skogspromenader och hundträning blir det inte mycket av under vardagarna. 

Idag drog jag iväg till Julita för att träffa Kristina för en stunds träning. Även om det inte var så många grader och lite blåsigt lyste solen men det blev lite kyligt. Mina hundar var lite överladdade efter en vecka utan träning. På Soya märktes det mest på att hon hade en härlig energi och drog något ärevarv mellan momenten. Sälta var däremot helt ofokuserad och hoppade, studsade och bet i handen. Hon kunde varken gå i fotposition eller sitta ner. Efter en bra diskussion med Kristina började vi om och hade då ett helt annat fokus. Jag fick jobba mycket med sättandet vid halterna för det går inte automatisk just nu. Hoppas att jag hittar en lösning! Jag är i alla fall nöjd med dagens träning. 

Efter träningen blev det en tur till stugan för att hämta lite saker. Hundarna fick busa på tomten och så passade jag på att kamma igenom dem. Skönt att göra det utomhus. På vägen hem stannade vi i Glotternskogen för att gå en promenad. 

När vi kom hem fick hundarna varsitt ben medan jag drog runt med dammsugaren och tvättade golv. De får inte äta så mycket ben för Soya blir lätt dålig i magen, både av för mycket ben och för mycket av vissa sorters hundgodis. Nu är ju inte Soya den som tuggar så mycket på benen men hon vill gärna ha ett.


En hel del sol, bra hundträning och härliga promenader är ett bra sätt att ladda batterierna. Imorgon ska det visst inte bli sol men promenader och hundträning ska det bli ändå. Dessutom behöver hundarna få sina klor klippta. 


Bra skick till rutan trots att det helt plötsligt dök upp publik, som Bissa var tvungen att titta på






Inga kommentarer: