tisdag 13 juli 2021

Semester

Semester! Lata, varma dagar där jag kan välja att göra precis det jag vill! Eller nästan i alla fall! 

Eftersom det har varit så varmt har vi gått promenad på morgonen. Resten av dagen har tillbringats vid stugan. Mestadels i skuggan. Det har blivit ett och annat bad, lite bärplockning och lite lydnadsträning. 

I torsdags åkte vi bort till Kristina för att diskutera tankarna efter lydnadskursen. Det blev också lite valpmys!

I fredags åkte vi till syrran och grillade.

I lördags debuterade Sälta och jag i lydnadens startklass. En snäll domare gav oss ett uppflyttningsresultat. Efter en lång väntan orkade inte Sälta koncentrera sig under runda nummer två. Jag är supernöjd med vår insats. Vi tog oss in på plan och hon var med mig hela tiden sedan behöver vi mer ävlingsträning innan allt kommer att fungera.

I söndags var jag lite kulturell. Eva och jag var på utställningen om Kvinnliga Medborgarskolan vid Fogelstad. En trevlig utställning men personalen följde med runt och  pratade hela tiden. Det fanns knappt någon möjlighet att läsa vad som stod om bilderna.

Igår iväll blev det en tur till Flen för att träna rallylydnad med Anita och Malin. En trevlig stund med bra träning! 

Idag blev det en tur till Katrineholm. Lunch i Stadsparken och glass vid Djulö.

Imorgon (när det ska bli 30 grader varmt) blir det en snabb sväng hem till lägenheten för att tvätta, vattna blommor och ta hand om posten!

Inga kommentarer: