lördag 8 maj 2021

Födelsedag!

Idag var det dags för födelsedag, min födelsedag. Inte för det är så mycket att fira längre men en enkel middag med de allra närmaste kommer det att bli imorgon. Idag har jag bara njutit av att vara på landet. Redan när jag vaknade sken solen men det var bara en plusgrad ute.

Jag började dagen med Vårruset - en rask promenad i 5 km som sedan registrerades i appen.


Sedan blev det tre timmar lydnadsträning och prat med Kristina. Jag fick möjlighet att köra igenom startklassens moment med kommendering samtidigt som jag hjälpte och belönade upp Sälta så hon kunde göra sitt bästa. Det var minimalt med hopp och skutt. Däremot tyckte hon att Kristina var betydligt roligare än mig på inkallningen. Hon vek av efter halva sträckan och använde Kristina som språngbräda. Det fick bli mycket träning med tävlingsledare som störning innan det fungerade. 

Soya fick också ett pass, utan kommendering men med störning. 

Det blir mycket feedback och givande diskussioner under våra träningar.


Lite trädgårdsarbete och borstning av hundarna fick det bli på eftermiddagen innan jag sjönk ner i soffan och kollade telefonen. Tack alla som har gratta mig! 

Nu blir det lite god mat och ett glas rött! Jag fyller ju bara en gång per år....

Inga kommentarer: