tisdag 9 juni 2020

Vid en ny sjö!

Igår blev det en promenad vid en ny sjö en bit upp på Gamla Stockholmsvägen, Rolandsjön. En härlig försommardag med trevligt sällskap och god fika!






Får en viss känsla av att mina hundar har fått en ny favorit....

När vi åkte hem från skogen passade vi på att köra bilen genom en biltvätt. Det var första gången hundarna var med men det fungerade jättebra. Sedan lämnade jag bilen hos syrran som hade lovat att lämna/hämta den på verkstaden idag. Det var dags för oljebyte. Jag har med mina arbetstider svårt att hinna till stan för att lämna bilen och är väldigt tacksam över att syrran (som jobbar i stan) kan köra in den.

När jag hämtad bilen hos syrran stannade jag till på Humpen för att träna med hundarna. Lite varmt var det men det blev ett kort intensivt pass. 

Soya lyckades väldigt bra med vittringsapporteringen idag. Bra fart både ut och in, men nu var det utan störning. Däremot var det svårare med dirigeringsapporteringen idag. Ja, vi får väl traggla vidare. När vi kom hem fick vi till en väldigt bra fjärr på plattformen.

Sälta går från klarhet till klarhet och är väldigt rolig att träna med. Hon tycker att det är superkul att springa till en godisskål i rutan. Lek och kamp fungerar och hon är lyhörd på inkallning. Vi har påbörjat fjärr med bakåtligg och stå och det går riktigt bra. Hon tycker om att lägga sig ner. Kanske inte så bra att träna det när vi ska på vår första utställning på lördag. Däremot har hon periodvis väldigt svårt att gå i koppel. Hon skuttar, hoppar och drar för att i nästa stund gå jättefint. Vi tränar också sitt, stanna kvar och lite passivitet. Idag var det andra gången vi tränade på att gå och lägga sig på filten. Det klarar hon också bra. På måndag ska vi börja på valpkurs! Det ska bli jätteroligt!





Inga kommentarer: