lördag 23 november 2019

Fler nyanser av grått!

Fortfarande är det grått och trist ute. Disigt med ett regn hängande i luften. Häromdagen såg vi solen i cirka 10 minuter men dagen efter var det soligt nästan hela dagen. Solen gör mig betydligt gladare och piggare och det känns betydligt mer lockande att vara ute. Tyvärr hinner jag inte vara ute med hunden någon längre stund i dagsljus de dagar jag jobbar. Men har man hund måste man ut i alla väder.

Idag gjorde jag i ordning en kaffetermos och en smörgås och åkte till Sörsjön. Jag valde att gå milspåret.

 

Första halvan av spåret såg bitvis ut så här:


Eller så här:


Och bitvis såg det ut så här:


Ja, vad är det de säger!? Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Jag kan säga att mina skor och byxor var rejält blöta när vi kom tillbaka till bilen. 


Efter fyra kilometer var det dags för fika. Där finns det en bänk att sitta på och utsikt över en liten sjö.


Trots allt det våta hade vi en härlig tur i skogen. En del trattkantareller hittade jag medan Soya hittade en del stenar att hoppa upp på.







Efter tre timmars promenad var vi tillbaka vid bilen. Där passade vi på att träna lite konskick. Tre olika konor som jag skickade till i både vänster- och högerhandling. Positivt överraskad eftersom det var länge sedan vi tränade konskicken. Det kom dessutom en bil som parkerade en bit bort och två människor klev ur. Trots det lyckades alla konskick. Hon hade dessutom bra stadga och stod precis still när jag närmade mig. Vi provade också lite bärande av föremål med framgång!


Tog en sväng in till stan när jag ändå var ute och åkte. Handlade en ny "kanin". Jag ser att hon tycker att det är roligt att kampa med den. Jag köpte även en ny rulle eftersom det är den vi tränar på att bära i rallyn. Det skulle ju vara trist om vi glömde den hemma på tävling eller att den går sönder eller försvinner. Lika bra att vara förberedd med två. Lite god godis blev det också och ett par handskar på Hööks! Och så passade jag på att handla mat tillsammans med allt för många andra människor!


Nu ska vi njuta av resten av lördagen och hoppas på att vi snart får se solen igen!







Inga kommentarer: