måndag 28 augusti 2017

Vardag igen!

Då var semestern slut och vardagen är sedan tre veckor tillbaka igen. Under semestern har man hur mycket tid som helst och man hinner nästan allt man vill. Men när man jobbar är den lediga tiden alldeles för kort och dessutom är man, i alla fall jag, rätt trött när man kommer från jobbet. Hela tiden är det saker man måste och saker som man vill. Tvätta, städa, rasta hundar, handla, borsta hundar, laga mat, träffa vänner, betala räkningar, titta på tv, träna hund och träna själv...... Vad ska jag göra? I vilken ordning? Ständigt dåligt samvete för att man inte hinner..... Men jag vet ju att snart kommer man in i det här och då hinns det mesta med, men visst prioriterar jag bort saker. Idag har jag valt att gå långpromenad, träna hund, köra ett medelpass på Friskis, laga mat och diska. Dammsugningen får vänta ett par dagar.

I helgen kunde jag i alla fall verkligen koppla av. Även om jag jobbade sent i fredags och inte kom till stugan förrän efter 19 och hade flera tider att passa i helgen kändes det som en lång ledighet. Jag kunde verkligen njuta. Hundarna fick långa promenader. Vi plockade både svamp och blåbär. Jag tränade hund både själv och med träningskompisar. Jag hann både gympa och tvätta. Det känns som en bra början på veckan.


Inga kommentarer: