onsdag 19 juli 2017

Våga tro...

Att våga tro på mig själv är inte min starkaste sida. Självförtroendet har aldrig varit på topp. Kan jag verkligen göra något bra? Duger det jag gör? Jag som inte kan någonting....

Många säger till mig att jag gör bra saker men jag har svårt att tro det. Men nu handlar det om Soya och mig. Jag börjar inse att vi faktiskt kan! Vi är rätt bra! Och vi levererar en energi på plan som verkligen syns!


I Katrineholm nollade vi fjärren och fick ingen kommentar på helhetsintrycket.


Även i Söderköping fick vi noll på fjärren men bra betyg för övrigt och kom upp i uppflyttningspoäng. Kommentaren var glad och livlig (samt att jag höll på att gå före tävlingsledarens kommando).



I Motala hade jag en positiv och alert hund som fick relativt bra betyg. Apporteringen är en svårighet och dk på fjärren var inte bra men den här gången låg hon. Helhetsintrycket blev utmärkt förararbete, samarbetsvillig hund, mycket trevligt framfört.


Andra rundan i Motala var Soya ännu mer på. Då kunde jag gå in utan krav och vi fick riktigt höga poäng. Jättetrevligt ekipage var kommentaren vi fick!


I Flen fick vi höga poäng överlag! Trevligt ekipage, genomarbetat fick vi som kommentar på helheten! Den här dagen var Soya lite låg, inte alls lika på som hon brukar men det är skönt att det inte märks utåt.


I söndags var hon mer sig lik. Det slutade med en 10:a i helhetsintryck och kommentaren Mycket trevligt glatt ekipage att beskåda. Superfint! Det resulterade i priset som Domarens val!

Ja, jag måste väl inse att det vi gör är rätt bra eller i alla fall ser rätt bra ut! Domarna tycker i alla fall det. Det känns bra att kunna sprida trevligheten och glädjen utåt. För mig är ju attityd och energi det viktigaste men jag inser att vi måste jobba mer med våra avslut. Det lilla hoppet bredvid mig gör att vi får avdrag och det har vi inte råd med i högre klasser.

Nu lämnar vi startklassen bakom oss och hoppas att vi kan debutera i lydnadsklass 1 i Katrineholm 3 september, men det beror på när hon löper!





Inga kommentarer: