torsdag 27 april 2017

Kräsen???


Soya är inte en sådan hund som kastar sig över maten. Hon äter sin mat lugnt och försiktig. Det ska tuggas ordentligt. Men ibland ratar hon maten. Godis är aldrig några problem att få i henne. Inte ens om jag använder fodret som godis. Men när hon påverkas av hormoner har hon ingen aptit. Förra löpet var det flera veckor som hon mer eller mindre ratade maten. Den här gången har det hänt ett par gånger att hon inte vill äta men istället händer det ofta att hon bara äter en halv portion.

Även om jag vet att jag inte ska oroa mig så vill jag ju att min hund ska äta. Alltså försöker man att peta på lite topping på maten, lite färskfoder eller en tesked kattmat. Det går väl sisådär. Men nu har vi hittat en favorit!


En tesked tonfisk på maten, ett tips jag fick av Siris och Soyas uppfödare, och hon bara slukar maten. En äggula fungerar också men tonfisk är (just nu) toppen!

Inga kommentarer: