lördag 29 oktober 2016

Ledig lördag!

Bokade en träff med Thina för att få lite kommendering inför nästa helgs lydnadstävling med Soya. Det var länge sedan jag körde med kommendering och det är alltid bra att få lite kritiska ögon på sig. Jag inser att det är svårt att träna med Soya. Jag hittar inte riktigt balansen. I tre månader har hon varit låg och jag har fått kämpa för att hitta någon riktig glädje hos henne. Visst gör hon det hon ska men väldigt tveksamt. Nu är hon tillbaka i sitt (förhoppningsvis) rätta jag och hoppar och studsar som en riktig studsboll. Nu måste hon hållas "tryckas ner" för att i alla fall vid något tillfälle ha alla tassar i backen. Hon bara sprudlar av glädje och energi. Visst är det skönt men det är svårt att hålla en röd tråd i träningen. Det blir nog en kastrering till våren.

Är rätt nöjd med dagens träning. Det bästa är att även om Soya tappar fokus när det rör sig folk och hundar i närheten så väljer hon snabbt att fokusera på mig igen. Nu är träningen riktigt kul igen!


Linförighet



Läggande under gång



Ställande

Körde ett kort pass med Smilla också. Hon vill så mycket och gör massor på eget initiativ. Jag måste hitta ett mål med vår träning och börja fokusera igen. Nu blir det bara lite "för att hon ska få göra något".

Stannade på Maxi på hemvägen. Handlade lite mat och en present. Åkte vidare till Friskis och Svettis för att hämta ut träningskortet jag köpt. Tanken är att jag ska följa med syrran på några gympapass. 

Tog vägen över Händelö och lät hundarna springa i en tom fårhage. Kameran var med men tyvärr så var solen försvunnen.













Inga kommentarer: