lördag 22 oktober 2016

Helg!

Så var det äntligen helg och en helg där vi inte har något inbokat utan kan styra dagen precis som vi vill. Att jag dessutom slutade tidigt igår gör inte saken sämre! Självklart blir det en helg med långa promenader trots att vädret inte verkar bli det allra bästa.

Igår träffade vi Annelie och hennes grabbar för en promenad i Glotternskogen. Vi parkerade vid Bengtgölen (tror jag den heter) och gick en runda som jag inte har gått förut. En trevlig promenad som för oss tog ett par timmar. Även Smilla fick springa lös nästan hela tiden!!!


Minst en gruppbild måste det bli!


Vilket inte alltid är det lättaste....


....alla vill visst inte vara med...


...men till slut så!

Tack för en trevlig promenad och pratstund, Annelie! Båda jag och hundarna var rejält trötta när vi kom hem!

Resten av fredagen ägnades åt tvättstugan. Allt som togs hem från stugan förra helgen ska tvättas......

Rejäl huvudvärk när jag kröp i säng rätt tidigt igår men efter en god natts sömn vaknade jag vid 7.30 och kände mig pigg igen. Det blev en lång promenad även idag! 1, 5 timme längst Dvardalaleden, men idag med ett lätt regn som sällskap! Idag fick Smilla springa med långlina!






Nu kan vi ägna tid åt nödvändigt plock och städning! Men tiden räcker nog till för lite vila och hundträning också!

1 kommentar:

Therese Svanbäck sa...

Vilken skön helg! De bästa helgerna är ofta de o-bokade
Vilka fina bilder på fina vovvar!