lördag 7 november 2015

Stadga!

Idag åkte vi till Katrineholm. Smilla och jag skulle gå på kurs - stadga! Jag tycker att jag har ganska bra koll på det här med omvänt lockande och då fungerar stadgan, men när det går för lång tid, om inte godisbiten finns framme eller jag rör på mig så kör Smilla sitt eget race. Stadga på höger sidan finns knappt någon....

Nu fick jag påminnelser om det vi redan vet men också mycket nya tips. Att träna stadga och omvänt lockande med leksak och kamp var svårt men jag tror att det kan vara en bra grej för oss. Om jag bara kan tänka till och belöna i rätt situation och på rätt sätt kan vi nog få bra stadga! Smilla (och jag) tyckte att det var kul och vi blev rejält trötta!

Efter kursen provade vi på en av hundrastgårdarna i närheten.


Det är något nytt för oss att vara i hundrastgård! Här har de två hundrastgårdar bredvid varandra. Lite skog och lite kuperat! Det var spännande men blev lite läskigt när det kom in en hund i rastgården bredvid. Då var man tvungen att skälla lite! 





2 kommentarer:

Therese Svanbäck sa...

Åh, en kurs om stadga skulle jag vilja gå!! Älskar att jobba med stadga och störningsträning! Man kan liksom alltid komma på nya sätt att träna.
Lycka till med träningen!

Therese Svanbäck sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.