söndag 18 december 2011

Intensiv helg!

Varje vecka tror jag att det inte är så mycket inbokat men ändå räcker inte tiden till och som vanligt blir det riktigt intensivt under helgen!

I fredags passade jag på att ta svängen till Maxi efter jobbet och fixade den sista julklappen och julfrimärken till alla julkort!

I går gick hela dagen åt till resor! Siri löper och om allt går som vi vill, kommer det att bli valpar till våren. Eftersom Siri inte droppar är det svårt att veta när hon löper men nu vek hon undan svansen när jag kliade henne bak på ryggen, alltså stack vi iväg till Bromma för att träffa Zorro. En riktigt snygg och trevlig hane! Siri tyckte att Zorro var spännande men det blev ingen parning. Både Siri och Zorro är nu hos Inga-Britt i Nyköping så nu väntar vi med spänning! Hoppas, hoppas.....

Idag har Smilla och jag tagit en rejäl långpromenad i snön! Blött var det men det blir ändå lite julstämning när snön kommer. Sedan har det varit städning och tvätt för hela slanten. Nästan hela lägenheten är städad, golven knäskurade, lister och väggar torkade, rengjort under badkaret.... Jag är riktigt nöjd! Min lilla kokvrå är det enda som är kvar att städa. Julpyntet är framplockat och dukarna är strukna men det får vänta tills imorgon!

4 kommentarer:

Linda sa...

Oh jösses vad du har fejjat!
Hoppas allt går bra med Siri och Zorro!
Bra att du skrev om julkorten, jag ju glömt mina :s

Anonym sa...

Jaha då är det väntans tider för dig ett tag framåt. Spännande.
Sussi R Brottman

Britt Marie o Rudi sa...

Det här blir ju andlöst spännande! Har du planer på en tredje shappe?
Rudi tycker att det verkar helt onödigt :-)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad spännande med en massa valpar :) Håller tummarna att det ni får till en bra parning :)

Kram