lördag 3 november 2018

Störning!

Idag hade vi en tuffare dag på tävlingsplan. Det var mycket störningar eftersom vår plan gränsade till planen där klass 3 körde. Andra ekipage på nära håll, hundar som sprang, förare som kommenderade och berömde. Många hundar tyckte att det var tufft.

Vi fick inte riktigt till känslan idag men vissa saker är jag ändå nöjd över. Hon klarade apporteringen men satte sig lite bakom mig. Hon sprang till rutan, men hamnade med baktassen på bandet. När jag försökte flytta om henne klev hon utanför med två tassar. Där la jag ner henne och kände mig nöjd över att hon vågade springa.

Fria följet kändes bra men hon blir tveksam när man vänder upp mot folk och hundar. Hon tycker också att det är jobbigt när vi kommer för nära saker. Nu var det stegen och hindret. Backa kan hon bara på träning. I alla fartmoment (inkallning, apportering, hopp) har vi dåliga ingångar vilket ger mycket avdrag. Något att träna mycket på i vinter.

Med en nolla slutade vi på 235,5 poäng!


Nu har vi en tävling kvar innan vi tar lite vila. Tanken är sedan att vi ska träna in momenten i klass 2 under vintern!


Inga kommentarer: