söndag 7 oktober 2018

Jobbigt!

Jag börjar tycka att det är riktigt jobbigt att Soya fortfarande har så dålig aptit. I fem eller kanske sex veckor har hon fått i sig max en portion om dagen, då oftast med någon topping på. Vissa dagar ratar hon även mat med topping och andra dagar slukar hon en portion utan topping. Vid något tidigare löp vet jag att hon hade dålig aptit i nästan tre månader.....


Men hon är glad och pigg och slukar godis! Dessvärre har hon lite mjölk nu. Hon har också, under ett par dagar, reagerat häftigt på ljud. Tanken är att hon ska kastreras om 5-6 veckor så då hoppas jag att hon stabiliseras.

Igår var vi och tävlade i Söderköping och trots att hon inte är riktigt på topp så försöker hon att göra sitt bästa. Hon påverkades av att de föll ner ekollon på ett plåttak. Det gjorde att hon inte lyssnade på mig utan jag fick vid några tillfällen använda extra kommandon. Trots att vi missade rutan (hon stannade precis framför bandet och när jag försökte dirigera in henne kom hon tillbaka till mig) och att hon tog ett extra varv runt apportbocken innan hon tog den är jag nöjd med vår insats. Poängen blev bara 245 men vi slutade ändå överst på prispallen.





Några tävlingar har vi kvar innan vi lägger ner för säsongen. Vintern ska väl användas till att träna momenten i klass 2!



Inga kommentarer: