lördag 24 februari 2018

Ljuspunkter!

När man som jag inte uppskattar vintern, gäller det att hitta ljuspunkter. Nu tror jag inte att jag skulle uppskatta vår och sommar så myckt som jag gör om vi hade de årstiderna året om.

Idag var det kallt, -10, men solen sken och värmde rejält på vår två timmar långa förmiddagspromenad. Jag, som alltid fryser om händerna, fick ta av mig tjockvantarna och kunde gå med bara tunna fingervantar på!


När det är så här kallt ute, drar inte hundarna in massa smuts heller. Det är rätt så fint på våra golv och städningen minskar!

Att sedan kunna gå och lyssna på en (i alla fall i början) rätt spännande curlingmatch där vi faktiskt vann ett silver känns riktigt bra när man är sportintresserad! Vinter-OS går ju faktiskt på vintern!


Sedan jul har jag dessutom läst två böcker! Jag som bara brukar orka läsa på semestern. 
En hel del nya infallsvinklar och tankar men också många bekräftelser på att vi är på rätt väg i vår träning har jag fått av de här böckerna!

Slutet av februari, snart är det mars och våren ska väl äntligen komma! Ser verkligen fram emot den!







Inga kommentarer: