onsdag 7 december 2016

Julmarknad!

 Jag har inte varit på julmarknad på flera år men i år har jag varit på två stycken.


För ett par veckor sedan var syrran och jag på Julmys på Stens Hus! Mysigt men inte så mycket julstämning. Nästan inget av det som såldes hade med julen att göra.


Idag var det dags för julmarknad igen! Den här gången var det på Ensjöholms By och tillsammans med syrran och hennes vänner. 

Mysigt med massor med marschaller och ljus. Försäljning av hemgjorda saker i ett stort växthus med halm på golvet. Några tomtar, en hel del godis, träsaker, ljus, trasmattor och mycket annat såldes. Det fanns också varmkorv att köpa förutom cafeet med mycket hemgjorda godsaker för en billig penning. Jag valde korv och hoppade fikabrödet. Jag köpte en ny hushållsrullehållare för 30 kronor!







Nu får det räcka med julmarknader för i år! Men nästa år är det dags igen!




Inga kommentarer: