lördag 5 november 2016

Bäst!

Idag var det lydnadstävling i Söderköping, lydnadsklass 1 med Soya. Egentligen spelade det ingen roll hur det gick för vi har redan vårt LP men jag ville ha en bra känsla på tävling innan det är dags för vintervila, Soya har ju varit så låg under några månader men nu börjar hon visa sitt rätta jag.

Jag brukar alltid ta med båda hundarna när jag åker men idag blev Smilla hemma, Hon är inte den som står först vid dörren om vi redan har varit ute en sväng men kommer om man lockar på henne. Idag valde jag att låta henne vara kvar hemma, vilket är helt annorlunda än vi brukar göra. Jag har nog aldrig åkt någonstans med Soya ensam.

Helt okej väder att tävla i, mulet, några plusgrader men inte blött men väldigt blåsigt. Jag var lite orolig för att Soya skulle få några tokryck men hon skötte sig superbra.

Jag kom av plan med en härlig känsla och en hund som var fylld av glädje, energi och attityd. Dessutom hade vi fått poäng på allt och en hel del höga poäng. I slutänden visade sig att vi fick ihop 180,5 poäng och vi knep första platsen.

Jag har svårt att tro det, men idag var vi faktiskt bäst!!!!




Imorgon har vi en chans till att få till en bra känsla på tävling. Hoppas bara att inte snöovädret kommer hit och ställer till det så vi inte kommer iväg!

1 kommentar:

Annelie sa...

Stort GRATTIS! Så härligt med en fint avslut och en underbar känsla!