måndag 9 september 2013

Tråkiga besked..

Efter ett veterinärbesök där jag hade förväntat mig en antibiotika kur och sedan en frisk hund visar det sig att Siri troligtvis har cancer i njuren. Lungröntgen visade vätska i lungorna och det gick inte att se något skarp linje mellan lungor och mage. Njuren såg inte bra ut! Val möjligheten att ta med henne hem eller ta bort henne direkt fanns. Jag valde att ta med henne hem, rätt eller fel, vem vet! Hon fick en spruta med något vätskedrivande och om den ger resultat kan man röntga henne igen och eventuellt se tydligare vad det är. Cancerbehandlingar finns i Jönköping och Bagarmossen och ingen vet om resultatet blir bra. Om man inte gör något finns det kanske max en månad kvar! Det är svåra besked att få och tunga beslut att ta. Ont har hon i alla fall inte! Vi tar en dag i taget men det blir inte någon behandling i Jönköping eller Stockholm!

Nu ska vi kramas några dagar, Siri och jag och njuta av livet!

3 kommentarer:

Sofie sa...

Lider med dig men om du vill prata med en kunnig person i ämnet så ta kontakt med Henrik von Euler på ultuna. Jag och Maya träffade honom och han var väldigt gullig och omtänksam. Stor Kram och kramas ordentligt med lilla Siri <3

Åza Diaz Mägi sa...

Vilka fruktansvärda nyheter. Det bara knyter sej i magen när jag läser dina ord. Så väldigt jobbigt för dej. Jag är sååå ledsen för din skull. Men tvivla inte på dej själv. Det finns inga rätt eller fel. Ta den tid du behöver, du vet vad Siri mår bra av.
Finns det något vi kan göra för dej så säg till.
Många kramar Åza och hundarna

Monica Bäckström sa...

Åh ❤ din stackare här sitter jag o lipar. Man vet ju hur mycket dom betyder för dig. Kram till alla.