onsdag 11 april 2012

Stolt!

Som vanligt blir det alldeles för lite hundträning under veckorna. Dagarna bara går....Jag tänker ofta att jag ska köra inomhus, bara 5 minuter,  men oftast kommer det något annat emellan. Den här veckan kan jag väl skylla på att jag varit sjuk, men lite träning har det blivit i alla fall!

Siri tycker att träning är ganska tuff. Att helt plötsligt inte få sträcka sig och ta godisbitarna som finns jättenära är konstigt men hon gör framsteg. Smilla däremot är kanonduktig! Om jag håller fram en hand med godis och apportbocken i den andra handen så väljer hon faktiskt apportbocken!!!!! Nåja, alla gånger håller hon inte tills jag säger loss men då blir det inget godis utan en ny apportering och då håller hon!

Snacka om stolt matte!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kursen i söndags, tänkte höra om du har privatkurser,? vet inte riktigt hur vi ska göra med koppelträningen, funkar inte så bra. mvh annelie
ps. du kan maila mej annelie.engvall@flen.se

Linda, Inez, Drömma sa...

Vad roligt att de funkar så bra med omvänd lockning :)

Katarina sa...

Bra jobbat!

Quila o Ronja sa...

Det är ju sååå kul, när träningen ger resultat! Små, små steg i taget, det tycker jag fungerar bra.
Kram

Lyckopiller sa...

Duktiga tjejer! Alla tre!

Anonym sa...

ÅH vad kul de snappar det!!!!
Ingela

www.ostanvindens.se

Sandra sa...

KUL :) härligt när man får glädjas och känna sig nöjd :)