söndag 29 januari 2012

Lydnadsträning!

Och så blev det lite träning också!


Vi brukar träna på "Prästens äng", bakom kyrkan!

Började med Siri idag och körde en del av tvåans moment! Började i och för sig med linförighet, eftersom Siri har svårt att hålla positionen. Hon är ju lite rädd för mina fötter! Det fungerade riktigt bra i dag! Rutan var sisådär! Hon stannar gärna på kanten till rutan. Efter lite tragglande blev det bra! Apporteringen okej och inkallningen toppenbra! Däremot ville hon inte lägga sig ner idag, varken på fjärren eller läggande under gång! Det fanns ju en risk att hon skulle bli kall om magen......


Men jag kan ju "höger tass"!

Med Smilla körde vi igenom hela ettan (förutom hoppet)! Jag är riktigt nöjd med träningen. (Ja,ja, det finns massor som kan bli bättre!) Fotpositionen jobbar vi med och det blir bättre och bättre. Både läggande och ställande under gång fungerade bra. Inkallningen är suverän. Det stora problemet är apporteringen. Hon rullar och tuggar på apportbocken hela tiden.


Färdigtränade! Jag längtar till våren när man får träna på gräs igen!

3 kommentarer:

BMW o Rudi sa...

Strongt att köra så mycket lydnad i kylan! Frös inte godisfingrarna?
Kul att det gick så bra!

Quila o Ronja sa...

Härligt med ett roligt träningspass!!! Så kul att det går så bra.
Kram

Sofie sa...

Härlig att ni hade ett bra träningspass. Själva väntar vi till våran som jag tror att kamelen mest skulle frysa. Men jag vet faktiskt inte så vi kanske skulle prova någon dag när det inte är så kallt.un