måndag 18 maj 2020

Måndag!

Tre måndagar av fyra slutar jag halv två men den fjärde, som var idag, jobbar jag till tre. Då är det utvecklingsgrupp på eftermiddagen. Nu är det coronatider och utvecklingsgruppen är inställd. Istället jobbade jag i barngrupp men idag var det lugnt så jag kunde passa på att ta ut tid och åka till skogen innan jag skulle klippa mig.

Vi lullade runt i skogen ett par timmar tillsammans med Annelie och Sky.


Soya tycker att Sky är riktigt spännande. Hon vill gärna vara nära honom och han är försiktig i sina lekar med henne. Däremot säger han ifrån på ett bra sätt när hon försöker gräva i hans hål eller ta hans pinnar. Då är Sälta otroligt lyhörd. Idag fick jag också se att vår träning ger resultat. När Sälta hade hälsat ordentligt på Sky valde hon att komma till mig, både spontant och när jag ropade.



Andra saker har vi inte alls tränat på och då fungerar det inte alls. Eftersom Annelie hade kameran med sig bad jag henne att ta en stå-bild på Sälta. Nja, det fungerade väl inte så bra att stå snyggt så det ska vi träna på till nästa gång vi ses.


Vilopaus på uteplatsen efter trevlig samvaro i skogen!


Inga kommentarer: