söndag 30 september 2018

Ork!

Ork är något som jag just nu saknar. Jag känner mig otroligt sliten både fysiskt och psykiskt. Även om jag vilar i helgerna och bara gör sådant som är kul känner jag mig rejält trött. Tänker inför varje vecka att nu kommer det att lugna ner sig men det är fortfarande väldigt intensivt, speciellt på jobbet.

Idag hade jag tänkt att jag skulle städa lite och klippa färdigt häcken eftersom jag kom hem tidigt från landet men jag orkade inte. Det fick bli en långpromenad i skogen, några besök i tvättstugan och en disk innan jag sjönk ner i soffan. Jag skulle behöva dammsuga, städa badrummet och borsta Soya men det får bli en annan dag.



Helgen har tillbringats på landet. Härliga skogspromenader med svampplockning, hundträning med bra träningskamrater, lite plock i trädgården och massor med vila. Idag var det tävling i Flen. Något som jag tycker är kul och prioriterar. Soya gjorde sitt bästa men det räckte inte riktig till. Idag reagerade hon och tyckte att det var otäckt att springa förbi en stolpe på väg till rutan. Hon vände och kom tillbaka till mig. Kanske var det något som luktade, annars var det bara trams men det blev inga poäng på rutan. Lite flams och bus vid apportering gjorde att vi bara fick en 5:a. Hon var inte alls så alert som hon kan vara vilket gjorde att det blev extra kommandon på flera moment, t ex uppsittet efter läggande under gång och i fjärren. Nu hoppas jag att skendräktigheten går över snart. Vi har ju några tävlingar kvar innan säsongen är slut och då är tanken att hon ska kastreras.


Många fina poäng blev det ändå och dessutom blev den lilla hoppetossande glädjespridaren "Domarens val". 

Nu ska jag krypa i säng och ladda för en ny intensiv vecka. Slutar som tur är tidigt både torsdag och fredag!

Inga kommentarer: