lördag 8 september 2018

Höst!

Efter en lång härlig varm semester som gick alldeles för fort är vi tillbaka i vardagen igen.




Hösten är här med lite kyligare väder och en del regn. Det känns som om jag redan har glömt den varma sommaren och längtar efter sol och värme igen. Mörkret har kommit och det är något som jag inte uppskattar. 



Trots värmen och avsaknaden av regn har det kommit en hel del svamp. Nu plockar ju jag bara kantareller med det finns en del sådana också!



När vädret blev lite svalare provade vi en tur med cykeln. Det fungerar jättebra på landet då Soya kan springa lös bredvid mig! 

Det fungerar också att ha Soya hemma när jag jobbar. Det verkar som om hon trivs och inte saknar Smilla ett dugg. Just nu är hon skendräktig och riktigt låg igen. Hon äter bara när hon får topping på och har gjort så i en vecka och vill helst ligga i sängen och tycka synd om sig själv. Vissa dagar är det bättre men ibland ser hon verkligen deprimerad ut!



Efter några intensiva veckor på jobbet börjar det lugna ner sig. Nu har vi fullt upp på helgerna med tävlingar och kurs men veckorna är rätt lugna. Vi blandar promenad, hundträning och träning på Friskis med alla måsten som ska göras; tvätta, städa, handla...... Tänk så fort man landar i vardagen igen!


Inga kommentarer: