måndag 9 juli 2018

Semester!

Nu har det gått en dryg vecka av semestern och jag gör stort sätt ingenting! Det är egentligen alldeles för varmt för att överhuvudtaget ta sig för något. Långa promenader på morgonen och lite blåbärsplockning på kvällen. Övrig tid hänger vi i trädgården, tränar hund eller åker och badar.














Jag känner fortfarande en oro för att det ska hända Soya något och just nu tycker jag att hon är lite låg men det är nog löp på gång. De sista dagarna har hon fått för sig att hon inte ska ta apportbocken och självklart tror jag direkt att något är fel. Hon påverkas nog av värmen och min oro....

Förra året eller om det var året innan hade jag ett stort getingbo i en fågelholk.


I år njuter jag av att titta på helt andra besökare.



Två små fåglar (urdålig på fågelsorter) flyger in och ut ur holken hela dagarna. De väntar länge på staketet eller tvättlinan innan de försvinner in i holken.



I träden bakom stugan klättrar två (på bilderna är det bara den ena) ekorrar. Jag blir så glad av att se alla djur. 


Och på hallonbuskarna har det kommit några hallon. Jag ser att det på vissa ställen finns gott om skogshallon! 



Ja, vi tar en dag i taget och försöker njuta av ledigheten!!!



Inga kommentarer: