måndag 27 november 2017

Veterinärbesök!

Jag får alltid ångest när det är dags att åka till veterinären med någon hund även om det inte är något allvarligt. Den här gången skulle vi bara fixa ny medicin till Smillas öron, Betnovat, men förutom att det är dyrt (idag drygt 1400 kronor) vet man ju inte om de skulle hitta något allvarligt. Idag fick jag faktiskt en klump i magen när veterinären med allvarlig min fortsatte att lyssna på hjärtat på olika ställen en lång stund. Hon hade tyckt sig höra ett blåsljud men det "försvann" när hon lyssnade vidare. Vilken tur att det inte var något fel!

Smillas öron såg relativt bra ut, lite vax och lite jästsvampar. Känns ju bra när jag slarvat de senaste månaderna. Nu blir det en intesiv kur med Otodine och Betnovat under en veckas tid. Inget återbesök behövdes om det nu inte blir sämre.

Passade på att väga hundarna också!


Smilla 14, 4 kg! Känns bra eftersom vi har försökt att hålla igen lite!


Soya 16 kg! Här har vi istället försöka att öka på lite så det känns som en bra vikt!

Passade även på att förbereda mig för våren och såg till att jag fick ett recept på Bravecto också! Känns bra att ha det fixat inför våren!





Inga kommentarer: