lördag 25 november 2017

Sovmorgon!

Idag blev det en rejäl sovmorgon! Vaknade halv 9. Jag hade i och för sig kollat på klockan både kvart i 5 och halv 8 men somnat om igen. Känner att det var välbehövligt att sova så länge. Jag är så trött just nu!

Efter frukosten tog jag bilen på halkiga vägar till Sörsjön för att gå en långpromenad. 7 km på ett relativt blött och lerigt spår blev det. På ett ställe sjönk jag ner i en halv dm i leran med BÅDA fötterna. Skorna fick en sanering när vi kom hem. Men det var skönt att få komma ut i skogen i dagsljus och solen kunde vi faktiskt se.


Efter en fika vid bilen fick det bli lite lydnadsträning på parkeringen. Smilla jobbade på bra i det korta pass hon fick. Soya var lite flamsig och överladdad. Vi fick till bra rutskick men resten var väl ingen höjdare. Glad var hon i alla fall och rätt gjorde hon väl för det mesta men det var mycket hopp och studs. Runda kon kunde hon inte i dag. Det kan nog bero på mig att det var flamsigt men det är bara att inse att det är mycket träning kvar innan alla moment sitter i ryggmärgen.

Passade på att handla på vägen hem. Trots att det var mycket folk gick det rätt smidigt. Sedan var det (som vanligt) tvättstugan på eftermiddagen. 

En kortare promenad med lite följsamhetsträning bakom kyrkan har vi hunnit med. Här hade båda hundarna ett helt annat fokus och jag är riktigt nöjd. Det blev både vänster- och högerhandling. Lite olika rallymoment kördes och Soya fick dessutom prova sättande, läggande och ställande under gång utan mina vanliga förberedelser innan momenten. Det fungerade riktigt bra. 

Nu blir det en lugn kväll. Känner mig trött och mör i kroppen. Har ingen lust att bli sjuk men.... Ska försöka ta itu med dammsugningen innan jag sjunker ner i soffan.

Inga kommentarer: